با بهترین پیست اسکی ایران آشنا شوید

تفریحات تهران را بشناسید و ارزان بخرید

با بهترین پیست اسکی ایران آشنا شوید

۹ بازديد
پیست اسکی توچال مجاورت‌ترین پیست به پایتخت در دنیاست. همین حال براحتی می توانید به طهران مسافرت فرمائید و با دسترسی ریلکس و فوری به پیست اسکی توچال برسید. توچال صرفا پیست اسکی مملکت میباشد که از سال ۹۳ تا به امروز مدرک استاندارد اخذ نموده است.

تاریخچه

تشکیل داد تله‌کابین توچال با کارایی‌های دو کمپانی اروپایی در سال ۵۳ استارت شد البته فرایند کامل شدن و پیشرفت آن به وسیله مهندسان اهل ایران در سال‌های بعداز برد انقلاب قوت گرفت.بعداز برد انقلاب اسلامی نیز خط ۳ تله‌کابین از پایانه ۵ تا ۷ ساخته شد و عملیات عمرانی تاسیس پیست اسکی و هتل توچال استارت شد. هتل توچال در سال ۸۱ با کاربری تازه فعال سازی و بهره برداری شد. درپی مسیر ۲ کیلومتری جاده سالمی و تفریحاتی مثل سورتمه، بانجی جامپینگ، سوینگ و … تولید شد. توچال فعلا ۳ خط تله‌کابین، ۳ خط تله‌سیژ و ۱ تله‌اسکی دارااست.
بیشتر کابین‌های تله‌کابین مرتبط با کمپانی فرانسوی پوما میباشد ولی از سال ۱۳۹۴ تعداد قابل توجهی کابین اهل ایران نیز با کارایی کمپانی‌های علم نهاد داخلی ایجاد شد که اینک در اکنون به کارگیری در خط سوم تله‌کابین میباشد. فعلا علم فنی حفظ و تعمیر و پیشرفت تله‌کابین کاملا مستقر و اهل ایران میباشد.تله‌کابین توچال با ارتفاع رفت و برگشتی ۱۵ کیلومتر، یک کدام از وقتگیر‌ترین خطوط تله‌کابین در دنیاست.

قله برفگیر و متانت قسمت توچال، یکی‌از مشهور‌ترین‌های کشور‌ایران میباشد؛ خیر صرفا به خیال پیست اسکی توچال که به خیال و خاطر تک تک تجهیزات تفریحی و رفاهی‌اش که در حوالی طهران میباشد. انگار خیر انگار که همین تعدادی کیلومتر قبلی تهرانی را گذرانده‌ایم که آکنده از دود و صدای گونه های و اقسام ماشین‌ها بوده. انتهای خیابان ولنجک، تابلوی پارکینگ توچال پیداست؛ یک دنیای منقطع و دیدنی!
توچال در واقع بلندترین و شمالی‌ترین نقطه طهران محسوب می‌شود (نسبت به سطح دریا!). در‌این ارتفاعات، شما می توانید ریه‌هایتان را از هوای مدل و سوای دود مالامال نمائید و لذتش را ببرید.

پیست اسکی پایانه هفتم

این پیست از پائین قله توچال ( ۳۸۵۰ متر ) آغاز گردیده و به هتل ( ۳۵۵۰ متر) ختم می گردد. ارتفاع پیست ۱۲۰۰ متر میباشد و با دقت به حضور مربیان با تجربه و شیب بسیار مطلوب پیست ، مکانی فرح قسمت جهت به کارگیری طرفداران اسکی است.
درین پیست برای سهـولت در رفت و آمد اسـکی بازان عـزیز یک تله سـی یژ ( دوپل مایر) و یک تله اسکی تعبیه شده است.
با اعتنا به طول پیست اسکی پایانه هفتم (بیشتراز ۳۵۰۰ متر از سطح دریا) ، هم زمان با پیست اسکی سبلان در استان آذربایجان ، اولی پیست های اسکی برفگیر میهن میباشند و بیشتراز هشت ماه در سال قابل افتتاح میباشد.

مزایای پیست اسکی توچال

قربت به راس شهر
مطمئن بودن مسیر جنبش تا پیست
به کار گیری از هتل قشنگ و مجهز توچال
تهیه و تنظیم شایسته ترین اثاثیه اسکی از مکتب اسکی
دارنده سه خط تله سی یژ و یک خط تله اسکی
شایسته ترین و زبده ترین مربیان اسکی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.