آرشیو دی ماه 1401

تفریحات تهران را بشناسید و ارزان بخرید

جاهای جالب طهران در شب ؛ گردشی جالب برای گردش شبانه

۹ بازديد
شاید ادعای گزافی نباشد که بگوییم شب‌های طهران برای تفریح و خوش‌گذرانی، از روزهای آن جلوتر میباشد؛ با غروب آفتاب و پر‌نور‌شدن لامپ فروشگاه‌ها و مرکز ها تفریحی، پایتخت از مدام دیدنی‌خیس به حیث می رسد و عاشقان تفریحات شبانه به مهمانی بی‌نهایی دعوت میشوند. در‌این مقاله می خواهیم با تفصیل و معرفی جاهای جذاب طهران در شب لذت شبگردی شمارا یکسری موازی کنیم. پس تا انتهای مقاله با خبرنامه توریسم هومسا یار و همدم باشید.
بام طهران
بام طهران نامی آشنا خیر‌ صرفا برای تهرانی‌ها، بلکه برای گردشگران اهل ایران و فرنگی میباشد که بازدید از آن را جز واجبات هجرت خویش می دانند. این بام مکانی کوهستانی برای فرارو گریز از آلودگی و سروصدای مستمر طهران به شمار می‌رود؛ جایی در بین اولی پایانه تله‌کابین توچال و انتهای خیابان ولنجک. تماشای شب‌های زیبای پایتخت از ارتفاعات بام طهران صرفا قسمت کوچکی از لذت‌های این موسسه تلقی می‌گردد؛ چراکه این جای سخاوت متعددی در ارائه تفریحات متنوع داراست؛ تفریحاتی مثل بگ جامپینگ، اسکی ، سورتمه‌سواری، سینمای پنج آینده، اتاق گریز و زیپ لاین بخشی از سرگرمی‌هایی میباشد که به شما سفارش میگردد.

شهربازی ساختمان بلند به دنیاآمدن
شهربازی ساختمان بلند تولد یک کدام از تفریحاتی میباشد که جدیدا به این شرکت اضافه گردیده است. در شهربازی ساختمان بلند ولادت می توانید از بازی‌هایی زیرا چرخ‌وفلک، مری گراند ماداگاسکار، فریزبی، ماشین برقی، ترن و تاب اسکای لذن ببرید.

شهربازی ارم
شهربازی ارم به‌تیتر یکی کهن‌ترین و تعالی‌ترین پارک‌های تفریحی کشور ایران پاسخی برای این سوال میباشد: شب آدینه طهران کجا برویم؟ زیرا شهربازی ارم به جهت داشتن تجهیزات تفریحی و رفاهی زیاد گزینش خیر برای گذراندن یک شب پرهیجان و به‌یادماندنی به حساب میآید. این موسسه با دارا بودن دریاچه تصنعی و قایق‌سواری، گلشن‌وحش، تالار بولینگ، اشکال وسایل هیجان‌انگیز بازی، فضای سرپوشیده بازی و… در هر فرصت از سال جای قابل قبولی برای تفریح و هیجان میباشد.

 بوستان جوانمردان
بوستان جوانمردان یکی بلندمرتبه‌ترین پارک‌های غرب طهران میباشد که انگیزه آوازه و حتی اسم آن را می‌قدرت به وجود ۳۰ تندیس از اشخاص مالک‌اسم نسبت اعطا کرد. در شرایطی‌که دوست دارید شبی را فی مابین تندیس بزرگان و اما مکانی خوش آب‌وهوا سپری نمایید و با زمزمه رودخانه کن همپا گردید، بوستان جوانمردان فقط تعیین شما میباشد. همین‌طور تجهیزات تفریحی دیگری مثل درشکه‌سواری، اسکیت‌سواری، میزهای تنیس و پینگ‌پونگ، فضای بازی نوباوه و… هم برای لذت هر چه بیشتر شما وجود دارا‌هستند.

بوستان نهج‌البلاغه
بوستان نهج‌البلاغه گران قدر‌ترین بوستان دره‌ای طهران، در حیطه خوش آب‌وهوای فرحزاد جای‌دارد. گذراندن تایم ها فراغت شبانه با عزیز‌ان‌تان درین بوستان تجربیات منحصربه‌شخصی به شمار می‌رود، چراکه این بوستان تجربیات گام‌زدن بر روی دومی پل آویزان کشور‌ایران را به شما پیشکش می‌نماید تا به خاطر پل آویزان مشکین‌شهر بیفتید و غرق در هیجان گردید. همینطور این موسسه با دارا بودن تجهیزات تفریحی که برای تیم‌های سنی متعدد در لحاظ گرفته‌گردیده (شهربازی، بانجی جامپینگ، تراست‌‎های پیاده‌رو، سینمای ۶ آتی و…) پاسخگوی سلایق اکثری از اشخاص میباشد.

آبنمای موزیکال جمهوری اسلامی ایران متاع
در ضلع جنوبی کشور ایران کالا آبنمای بلندمرتبه و زیبایی به مساخت ۱۴۰۰۰ متر مربع پیاده سازی و تشکیل‌شده که در ساعتها خاصی از روز، پر‌نور گردیده و آب یاور با موسیقی به رقص در میاید. بعداز ظهرها از ساعت ۷ تا ۹ شب میتوانید به تماشای رقص روشنایی و آب بنشینید و لحظاتی قشنگ و یادماندنی را برای خویش و عزیزان‌تان آماده فرمائید.

بهترین مناطق برای رستوران در شمال تهران

۱۲ بازديد
رستوران های زعفرانیه
زعفرانیه یکی محله‌های شمال طهران میباشد که در حوالی و نزدیک بخش ها توریسم و تفریحی متعددی قراردارد. کاخ سعدآباد، دربند، امامزاده باتقوا و بخش اعظمی از مرکز ها توریسم دیگر در حوالی این محله واقع گردیده‌‌اند و این قضیه سبب ساز گردیده تعداد متعددی از شایسته ترین رستوران های شمال طهران در محله زعفرانیه قرار بگیرند.

در‌صورتی‌که اهل شکم‌گردی و آزمون کردن رستوران‌های متنوع میباشید، رستوران‌های متنوعی در زعفرانیه قرار گرفتند که هرمورد با مدل و خصوصیت خاصی به مشتریان خدمت ارائه می دهند. از رستوران اهل ایران گرفته تا رستوران‌های ایتالیایی برای کل ذوق وسلیقه‌ها درین محله رستوران وجود دارااست. برای اشخاصی که دوست دارا‌هستند در کنار دیدن جاذبه‌های جذاب در‌این محله غذاهای خوشمزه‌ای بخورند، رفتن به رستوران های زعفرانیه را به آنها سفارش می کنیم.

شایسته ترین کافه رستوران های زعفرانیه
کشف کردن رستوران عالی و کیفیت خوب در زعفرانیه عمل رنج وجود ندارد و شما میتوانید در هر دور و بر این خیابان، رستورانی پیدا نمائید. ولی برای یافتن رستورانی که غذای خوشمزه و با کیفیتی داشته باشد می بایست تعدادی خصوصیت را مد لحاظ داشته باشید و هنگام گزینش رستوران به آن دقت داشته باشید. تعدادی فاکتور اصلی که در تعیین شایسته ترین رستوران های زعفرانیه تاثیرگذار میباشد.

اولی فاکتوری که می بایست هنگام تعیین رستوران های زعفرانیه در لحاظ داشته باشید، محل قرارگیری میباشد. خوب میباشد رستورانی را گزینش فرمائید که مجاورت دفتر یا این که محل معاش شما باشد. در بعضا مفاد دنبال شرایط مکانی خاص میباشید که گوناگون باشد، مثل گلشن رستوران یا این که کنار رودخانه که هنگام طعام میل کردن چشم انداز‌ای جذاب برای شما تولید نماید.

بعضی وقت ها ممکن میباشد رستوران قشنگ باشد، البته چیدمان آن بر اساس ذوق شما نباشد. به رستورانی بروید که از فضای آن لذت میبیرید. بعضا رستوران های طهران با موسیقی زنده یاور میباشند، در حالتی که برای شما صدای موسیقی و خواننده دار کنار میل کردن طعام لذت‌نصیب میباشد، میز رزرو فرمائید. همینطور ممکن میباشد برای عمل کردن به کافه رستوران بروید، در‌این‌صورت می بایست مکانی را تعیین فرمائید که آهسته و مطلوب فعالیت یا این که جلسات باشد.

رستوران های آجودانیه
وقتی که شما در محله آجودانیه معاش می کنید می بایست با رستوران‌های کیفیت عالی این ناحیه نیز آشنا باشید. آجودانیه در شمال طهران قرار گرفته میباشد و در نزدیکی آن می‌قدرت شایسته ترین رستوران شمال های طهران را پیدا کرد. با اعتنا بدین که آجودانیه در شمال طهران میباشد شما میتوانید رفتن به رستوران های گران‌قیمت و کیفیت خوب بخش اعظمی را در‌این حیطه تجربیات نمائید. البته چه گونه میتوانید یک رستوران کیفیت بالا را تعیین فرمائید؟ این گزینش چه قوانینی دارااست؟ پیرو دست اندرکاران مفید در کیفیت بالا بودن رستوران های آجودانیه را توضیح خوا‌هیم اعطا کرد.

چگونگی مواد غذایی
وقتی که شما برای صرف یک وعده غذایی به رستوران مدنظرتان می روید می بایست بدین نکته دقت فرمایید که غذای شما بایستی با مواد نخستین باکیفیت تهیه و تنظیم گردیده باشد، یک کدام از دلایلی اساسی خوشمزه بودن خوراک و در غایت کیفیت بالا بودن رستوران های آجودانیه می‌گردد، دقت به مواد نخستین میباشد؛ همینطور در شرایطی‌که آشپز رستوران حرفه ای باشد میتواند شایسته ترین غذاها را با دقت به ذائقه‌های مشتریانش سرو نماید.

تجارب مثبت مشتریان قبل
یکی عواملی که بایستی به آن دقت فرمائید نظرها مشتریان کهن یا این که فعلی هرکدام از رستوران های آجودانیه میباشد، شما به راحتی میتوانید با راز زدن به کانال‌های مجازی یا این که سایت‌های متعدد یا این که حتی‌در خویشاوندان و دوستان نظرها دیگر افراد را درمورد رستوران مدنظر خویش بدانید آنگاه وقتی که از چگونگی آن مطمعن شدید به آنجا مراجعه‌نمایید.

خدمت دهی
حتی در صورتی رستوران لاکچری و نسبتا باکیفیت هم باشد ولی خوی نیروی کار زننده و غیرمناسب باشد به طبع تعیین مجدد شما نخواهد بود حتی در‌صورتی‌که در مجموعه شایسته ترین رستوران های آجودانیه نیز قرار بگیرد. پس بین دست اندرکاران چگونگی یک رستوران به طبع نوع کردار و خدمت دهی را نیز ترازو قرار دهید.

اطراف و دکورا سیون
جذابیت دور و بر رستوران های طهران سبب ساز جذب مشتری‌های بیشتر میگردد و لزوما لاکچری بودن گوشه و کنار وجود ندارد فقط ترازو مطلوب بودن آن وجود ندارد، برخی رستوران های آجودانیه با داشتن تم های کهن و یاد‌آوری خاطرات قبلی نیز در مجموعه رستوران‌های پرطرفدار قرار می گیرند. برخی رستوران‌های دیگر نیز با فراهم نمودن فضای گشوده برای مشتریان خویش لحاظ آن‌ها را جلب می‌نمایند و یا این که حتی دیگر با گوشه و کنار های کاخ مانند خویش سبب ایجاد کرد یک شب شگفت انگیز برای مشتریان خویش میگردند.

پارکینگ
به طبع رفتن با اتوموبیل فردی به یک شام خانوادگی یا این که از صمیم قلب حس شل تری دارااست، در فیض رستورانی که مکان پارک مطلوب یا این که پارکینگ برای مشتریان خویش مهیا نماید دارنده یک برگ پیروز نسبت به رقبای خویش میباشد و با خاطر ریلکس‌تری میتواند به رقابت با آن ها بپردازد.

شایسته ترین کشورها برای اسکی کدامند؟

۸ بازديد
اسکی یکی‌از پرطرفدارترین ورزش‌ها در عالم میباشد که خیر صرفا تحت عنوان یک تفریح بلکه در سالم روحی و جسم اسکی گشوده نیز اثر متعددی را دارااست. به همین عامل در کل نقاط دنیا پیست‌های اسکی وجود داراست که گردشگران متعددی را به سمت خویش می‌کشاند. این مقاله معرفی جامعی از شایسته ترین کشورها برای این ورزش پرطرفدار میباشد. جذاب میباشد بدانید در‌این لیست کشورمان کشور ایران هم جای‌دارد و پیست‌های اسکی همچون پیست اسکی دیزین در مجموعه پیست‌های اسکی ماهر قرار می گیرند، تا انتهای مقاله با ما همدم گردید تا برگزیدگان کشورها در مسئله ورزش اسکی را به شما معرفی کنیم.

سوئیس، مملکت هدف های توریسم
سوئیس یکی زیباترین هدف های توریسم دنیاست که تعداد متعددی پیست اسکی را هم در خویش مکان داده میباشد:

درین مملکت روستای کوچکی به اسم Grimentz وجود داراست که حوزه‌‌ای نامرتب و مالامال تردد میباشد. درین روستا تعداد متعددی کلبه‌‎های چوبی، رستوران‌های سنتی و … نیز چشم می شود که مکانی برای استراحت اسکی بازان میباشد.
Swiss Wall نیز پیست اسکی دیگری درین مرزوبوم میباشد که در مرز فرانسه و سوئیس واقع گردیده‌است. این حوزه‌ عموما برای اسکی بازان ماهر مطلوب‌خیس میباشد.

فرانسه، ایده‌آل‌ترین مرزو بوم برای اسکی
فرانسه یک کدام از شایسته ترین هدف های اروپایی برای اسکی بازان میباشد که قوانینی ایده آل را برای این ورزش آماده نموده است. در پیست‌های اسکی فرانسه، امکاناتی نظیر استراحتگاه و مناظر جذاب وجود دارااست که سبب گردیده در لیست شایسته ترین کشورها برای اسکی قرار گیرد. بین پیست‌های اسکی فرانسه، اسامی پایین جزو شایسته ترین‌هاست:

La Face (منحصر به فرد المپیک زمستانه)
Tignes
Sarene
Chamonix

کانادا، میهن سوز و سرما و بخبندان
کانادا، مرز و بوم سوز و سرما و یخ بندان میباشد. مکانی که از دید تفریحات برفی، یک کدام از شایسته ترین جاذبه‌های توریسم را دارااست. پیست اسکی که در کانادا تاسیس گردیده، یک کدام از بی‌نظیرترین بخش ها برای اسکی بازان میباشد. خیر فقط تجهیزات این ناحیه بلکه چشم انداز بی‌نظیر پیست نیز از دید دوست داران این ورزش جزو شایسته ترین‌ها در دنیاست. با مراجعه به‌این پیست اسکی شاهد چشم انداز بی‌نظیری از بیشه‌های پوشیده از برف خواهید بود.

بلغارستان، ارزانترین پیست در جهان
بلغارستان یکی‌از ارزانترین پیست‌های اسکی را در جهان داراست. البته این در معنای بد بودن آن وجود ندارد. پیست اسکی که درین مرز و بوم واقع گردیده طبیعتی عجیب را در مشت دوست داران این ورزش قرار می دهد. زیرساخت‌های این پیست با میلیون‌ها پوند تشکیل شده و یک کدام از پیست‌های رویایی برای اسکی بازان میباشد.

اتریش، مرز و بوم کوه‌های آلپ
در اتریش جاذبه‌های توریسم متعددی وجود داراست که یکی آن‌ها پیست‌های اسکی میباشد. معروفترین بخش ها برای این ورزش عبارتند از:

پیست اسکی سنت آنتون که در ناحیه‌ای به اسم آلبرگه در دامنه کوه‌های آلپ واقع گردیده است. ادله این جذابیت، بارش برف بیشتر درین ناحیه میباشد که منجر گردیده تا هوا داران آن نسبت به دیگر پیست‌های اسکی بیشتر خواهد شد. ضمن این می توانید از هتل‌های شیکی که در حوالی آن میباشد نیز برای اقامت در کنار این پیست خوشگل به کارگیری نمائید. (مثال این جای پیست اسکی دیزین میباشد که پوشیده از مقدار متعددی برف میباشد)
Hara******* نیز شیب‌دارترین پست اسکی در‌این مرزو بوم بوده و سطحی یخی و دشوار دارااست.
همینطور پیست Hanenhamm درین مملکت منحصر به فرد رقابت‌های جهانی اسکی تاسیس شده است.

ایتالیا، میهن زیبایی‌ها
اسکی در مرز و بوم ایتالیا نیز برای اسکی بازان بسیار دیدنی و دوست داشتنی میباشد. پیست‌های اسکی که درین سرزمین واقع گردیده در بخش ها متعدد قرار گرفته‌اند:

مونت بلنک، مرتبط با روستای Courmayeur در بخش پایینی Mont Blanc واقع شد‌ه‌است. مکانی با امکانات خوب و فوق‌العاده که تعداد متعددی رستوران با غذاهای منحصربه‌فرد ایتالیا در نزدیکی آن چشم می‌گردد.
ضمن این پیست اسکی Sella Ronda نیز با ۲۳ کیلومتر ارتفاع مسیر، به طور دایره‌ای صورت در حوالی کوه‌های سلا روندا قرار گرفته میباشد.
در غایت Hidden Valley در‌این مرزو بوم یکی‌از زیباترین پیست‌های اسکی میباشد که دربین قله‌ها بوده و نمایی از آبشارهای یخ‌زده را در پیش چشمان اسکی بازان قرار داده میباشد.
ایالات متحده، میهن پیست‌های اسکی پر اسم و رسم جهان
امریکا را هم می بایست فی مابین شایسته ترین کشورهای مشهور عالم از نگاه داشتن پیست اسکی در اختیار بگذاریم. در کل این پیست اسکی‌ها می توانید از چشم انداز فوق العاده و تجهیزات خوب سود‌مند گردید. عشق زیاد عموم این مرزوبوم به اسکی منجر تاسیس پیست اسکی‌های متنوعی گردیده که درین دربین می توانیم به مورد ها ذیل اشاره کنیم:

Blue Sky Basin (دیده نشده و طبیعی با شیب تند)
Aspen
Corbet’s Couloir
Colorado
Jackson Hole Wyoming
Snowbird

آندورا، مملکت اسکی بازان مبتدی و تازه کار
در صورتی جدیدا بخواهید ورزش اسکی را آغاز فرمائید، مرزو بوم آندورا مقصد خیر و خوبی برایتان خواهد بود. در‌این حوزه‌ فراگیری اسکی برای اشخاص تازه کار وجود داراست. عامل تفاوت این یادگرفتن به کارگیری از مجهزترین تجهیزات میباشد، مانند به عبارتی چیزی که در پیست اسکی دربندسر در جمهوری اسلامی ایران میبینیم. همینطور سیستم آسانسور و پیست‌های اسکی متنوعی برای ورزشکاران در حیث گرفته گردیده که کلیه از تجهیزات خیر و خوبی برخوردارند. Soldeo یکی این پیست‌های دارای اسم و رسم درین مملکت میباشد.

فنلاند،میهن سوای کوه عالم
در فنلاند تعداد کوه‌ها بسیار نادر میباشد، ولی گشوده هم آن را در بین شایسته ترین کشورها برای اسکی قرار دادیم، به دلیل آن که تجهیزات و موقعیت نیکی را برای این ورزش آماده نموده است. فرقی نمی‌نماید که در کدام سطح اسکی می باشید. این مرز و بوم جای قابل قبولی برای شما خواهد بود به دلیل آنکه یادگرفتن را هم در مشت گردشگران قرار می دهد. (فراگیری اسکی در پیست اسکی آبعلی کشور‌ایران نیز اعمال می‌گردد)

اسکاتلند، جزیره منحصر به فرد اسکی بازان
اسکاتلند نیز میان شایسته ترین پیست‌های اسکی جهان قرار گرفته میباشد. کشوری که از این حیث توانسته تجهیزات بسیار ویژه و جامعی را در چنگ گردشگران قرار دهد. به طور تقریب در برخی از ماه‌ها در‌این مرزو بوم برف‌های سنگینی می‌بارد که به اسکی بازان اذن ایفا این ورزش را می دهد.

شایسته ترین پیست‌های اسکی کنار گوش شماست!!!
چرا شیوه بدور برویم، شایسته ترین پیست‌های اسکی در عالم، در کشور ایران تاسیس گردیده‌است. در‌این در میان میتوانیم به پیست اسکی توچال اشاره کنیم که گردشگران متعددی را در فصول سرد سال به سمت خویش می‌کشاند. ولی این صرفا پیست اسکی در مرز و بوم وجود ندارد. دیزین، شمشک، آبعلی، پیست اسکی در بندسر و … تمامی درین لیست قرار میگیرند.

صحبت آخری
ورزش اسکی برای آحاد اشخاص مطلوب وجود ندارد. شما برای ایفا این ورزش مستلزم فراگیری و امکانات مطلوب می‌باشید. در غیر اینصورت نمی‌توانید از فضاهای معرفی گردیده به خیر استعمال فرمائید. مناطقی که ذکر شده شد، برای کسانی مطلوب میباشد که قصد یادگرفتن دارا هستند یا این که به طور ماهر اسکی را دنبال می‌نمایند.