آرشیو آبان ماه 1401

تفریحات تهران را بشناسید و ارزان بخرید

بهترین تفریحات تهران برای شب و آخر هفته ها

۱۳ بازديد

افراد ساکن در تهران به دلیل مشغله‌هایی که در طول روز و ایام هفته دارند، تفریحات خود را به آخر هفته‌ و شب‌ها موکول می‌کنند. تعداد زیادی مناطق و مکان‌های دیدنی در شهر وجود دارد که می‌تواند این ساعات را پر کند. پیاده روی شبانه یا رفتن به مراکز تفریحی، بخشی از آنهاست که در این مطلب می‌خواهیم به چند مورد از آنها اشاره کنیم:

  1. بام تهران، مکانی بر فراز پایتخت

کمی به شمال تهران می‌رویم، مکانی که در مرتفع‌ترین نقطه تهران قرار گرفته و با ورود به آن تمام شهر را در زیر پای خود می‌بینید. این مکان پاتوق بسیاری از مردم در طول شب است. منظره فوق العاده تهران با چراغ‌های روشن منازل در شب‌ها برای هر کسی لذت بخش است. نه تنها در شب بلکه در آخر هفته هم می‌توانید بام تهران را به عنوان یک مکان تفریحی انتخاب کرده و از امکاناتی نظیر بانجی جامپینگ، زیپ لاین، ترامپولین جامپینگ، سورتمه و VR لذت ببرید.

  1. رستوران‌های تهران، مکانی برای آرامش شبانه

رستوران گردی نیز یکی از تفریحاتی است که بسیاری از افراد ساکن در تهران برای سپری کردن اوقات فراغت خود آن را انتخاب می‌کنند. تعداد زیادی رستوران در سطح شهر وجود دارد که غذاهایی متفاوت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به این رستوران‌ها باید کافه‌ها را هم اضافه کنید. برای آنکه بتوانید به بهترین رستوران های تهران دست پیدا کنید، بهتر است به مناطق انقلاب، ستارخان، میدان تجریش، شهرک غرب، سی تیر و ... سر بزنید.

  1. پل طبیعت، مکان برای غلاقه مندان به طبیعت

برای عاشقان طبیعت این مکان بهترین انتخاب خواهد بود. پلی که بین دو پارک آب و آتش و طالقانی و روی اتوبان حقانی واقع شده و بسیاری جذاب و دیدنی است. شب‌های این پارک بی‌نظیر است و چشم انداز زیبایی را در اختیار شما قرار می‌دهد، به خصوص اگر فصل بهار و تابستان را برای رفتن به آن انتخاب کنید. در طول پل طبیعت تعداد زیادی رستوران و کافه نیز وجود دارد که می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را در آنجا امتحان کنید. این پل سازه بسیاری جذاب و دیدنی دارد.

  1. اتاق فرار، مکانی برای متفکران

یکی از بازی‌های جدیدی که احتمالا شما هم این روزها نام آن را شنیده‌اید، اتاق فرار است. در این مکان بازیکنان باید با استفاده از سرنخ‌هایی که دارند، یک استراتژی طراحی کرده و با حل معما و چالش‌های موجود به هدف نهایی که برایشان مشخص شده برسند. این بازی دارای چالش‌های بسیاری زیادی است که در تم‌های مختلف اجرا شده و معمولا در فضاهایی شبیه به زندان، سلول انفرادی، خانه‌های متروکه و ... برپا شده و برای سنین 18 تا 45 سال مناسب است.

  1. دربند، منطقه قدیمی در شمال تهران

مکان پیشنهادی بعدی ما دربند است. منطقه‌ای قرار گرفته در شمال شهر که عابران زیادی آن را به عنوان تفریحات آخر هفته و مکانی برای گردش شبانه انتخاب می‌کنند. معروفترین رستوران‌های تهران را می‌توانید در این منطقه ببینید. تعداد زیادی باغ رستوران در کوچه پس کوچه‌های شیب دار این منطقه وجود دارد که هم برای پیاده روی و هم صرف غذا مناسب است. با رفتن به دربند می‌توانید از امکاناتی مانند تله سیژ استفاده کرده و از آبشار دوقلوی آن دیدن کنید.

  1. استخر، هم ورزش هم تفریح

پیشنهاد بعدی ما برای تفریحات شبانه و آخر هفته‌ها استخر است. با تهیه بلیط استخر به خصوص آنهایی که دارای تخفیف هستند، می‌توانید لحظات شاد و آرامبخشی را در این فضا تجربه کنید. برخی از استخرها روباز بوده و برای طول روز مناسب هستند و برخی نیز سانس‌های شبانه دارند که معمولا مخصوص آقایان است. در هر صورت اگر به این ورزش علاقه دارید، می‌توانید آن را یکی از تفریحات شبانه یا آخر هفته‌های خود قرار دهید.

  1. دریاچه چیتگر، آرامشی عجیب در شلوغی‌های تهران

در شهر صنعتی و شلوغ تهران، وجود یک دریاچه باعث شده تا گردشگران زیادی به سمت آن بیایند. پیشنهاد بعدی ما برای تفریحات آخر هفته و شب‌ها همین مکان است. دریاچه‌ای مصنوعی که با زیبایی هرچه تمام‌تر به یکی از مناطق تفریحی این شهر تبدیل شده است. وجود ساحل شنی در بخشی از آن حس و حالی شبیه به دریا را در ذهن شما تداعی می‌کند. همچنین شهربازی مدرن موجود در اطراف دریاچه، رستوان، مراکز خرید و کافه‌ها امکانات این منطقه را کامل کرده است.

  1. خیابان‌ها تهران، مکانی همیشگی برای تفریح

چرا جای دور برویم، همین خیابان‌های شلوغ تهران، در شب به بهترین مکان برای تفریح تبدیل می‌شود. خیابان ولیعصر زیبا که از دوران پهلوی تا به امروز با همین زیبایی پابرجا بوده، و دیگری خیابان‌های معروف تهران در شب‌ها دیدنی است. به جز این برخی از خیابان‌های قدیمی مانند لاله زار و بهارستان و همچنین خیابان باغ سپهسالار که از زمان قاجار به جا مانده نیز مکانهای خوبی برای بازدید در روزهای آخرهفته است که البته به شناخت بهتر تهران بزرگ نیز کمک می‌کند.

  1. بازار تجریش، هم تفریح، هم خرید، هم زیارت

یکی از معروفترین بازارهای تهران تجریش است. مکانی که سرزندگی و نشاط همیشه در آن وجود دارد. برای رسیدن به این منطقه باید به میدان تجریش بروید و تا ساعت 11 شب می‌توانید از غرفه‌ها و بافت قدیمی این بازار دیدن کنید. در کنار بازار تجریش، امامزاده صالح قرار گرفته است.

  • باغ ایرانی، باغی در دل پایتخت ایران

آخرین مکان در لیست ما باغ ایرانی است. مکانی که در خیابان شیخ بهایی واقع شده و فضای سرسبز و زیبا را برای بازدید در اختیار شما قرار داده است. پیاده‌روی در فضای این باغ به خصوص در فصل بهار باعث ایجاد حس و حالی متفاوت در شما خواهد شد. در این مکان می‌توانید عکاسی کنید و از گل‌های زیبای گونه‌های مختلف آن لذت ببرید.

سخن پایانی

مطمئنا جذابیت‌های تهران در همین چند مورد خلاصه نخواهد شد. همه شما در اطراف محل زندگی خود اماکن دیدنی و تفریحی را سراغ دارید که می‌توانید گردش‌های آخر هفته و شبانه خود را از آنجا آغاز کنید. اما در هر صورت داشتن یک لیست از این مراکز کمک می‌کند تا برنامه دقیقی را برای این روزها و شب‌های خود داشته باشید. اگر شما هم مناطق تفریحی را در نظر دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اولین مطالب آزمایشی من

۸ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۷ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.