چرا چوب اسکی در برف فرو نمی رود؟

تفریحات تهران را بشناسید و ارزان بخرید

چرا چوب اسکی در برف فرو نمی رود؟

۷ بازديد
حقیقتا چرا چوب اسکی در برف فرو نمی رود؟ این سوالی میباشد که اکثر اوقات علاقمندان مبتدی این فن هنگام خرید چوب اسکی از ما می‌پرسند. تمامی ما می‌دانیم که برف نو چقدر زیباست. با این درحال حاضر، زمانی که در برف جدید گام می‌گذاریم، فورا درآن فرو می‌رویم وغرق می شویم. برف جدید خیلی قابل انعطاف میباشد و تراکم موردنیاز برای تحمل وزن ما‌را ندارد. آیا تا به اکنون از خویش پرسیده اید که چرا هنگام راه و روش رفتن در برف نو فرو میرویم، البته اسکی بازان معمولاً میتوانند سوای زحمت از روی برف سوای فرو رفتن راز بخورند؟ از آنجایی که چوب اسکی‌ بلند خیس و پهن‌خیس از کفش‌ میباشد، وزن آنها در حیطه گسترده‌تری توزیع میگردد و براین اساس کمتر در برف فرو می روند. چوب اسکی های باریک خیس بیشتر در برف جدید خیس و عمیق خیس فرو می‌روند. به همین استدلال میباشد که چوب های اسکی‌ عریض‌خیس که با سرعت ذیل‌خیس از در بین برف تکان می نمایند، برای برف‌های عمیق خوب میباشند.

پیاده روی در برف در مقابل اسکی در برف
هنگامی با کفش‌های ساده روی برف شیوه میرویم، روی سطح کوچکی که به اندازه پاهایمان میباشد، به برف فشار وارد می کنیم. از آنجایی که اسکی برتر و پهن خیس از کفش های ما میباشد، توزیع وزن در سطح گسترده تری کبیر خیس میباشد. وزن تن ما در یک منطقه خرد قرار نمی گیرد، بلکه در طی آحاد اسکی قرار می‌گیرد. یک اسکی ساده در صورتی‌که که پهنا آن یک‌سری اینچ باشد به صورت بالقوه پاره ای در برف جدید فرو می‌رود و به همین ادله، چوب اسکی‌های خاصی را می‌اقتدار خریداری کرد که ساختاری دارا‌هستند تا به راحتی فارغ از نقص‌ از برف جدید هم عبور نمایند. یک نمونه خوب از اینکه سطح چه گونه بر فشار روی یک شی تأثیر میگذارد، این میباشد که روی یک مبلمان بایستید. در صورتیکه تنها روی یک مبل قابل انعطاف می‌ایستید، به جهت سطح کوچکی که داراست، یک فرورفتگی بلندمرتبه در جایی که پاهای شما ایستاده میباشد وجود داراست، ولی در‌حالتی که روی مبل دراز بکشید، فرورفتگی بسیار خرد‌خیس میباشد چون وزن شما روی بخش های مبل تقسیم می گردد. همین معنا در خصوص پوشیدن اسکی نیز درستی می نماید. مساحت سطح یک چوب اسکی بسیار بلند خیس میباشد و به این ترتیب وزن تن آدم در ناحیه بسیار والا تری پخش میگردد. اسکی های متفاوت دارنده مشخصاتی میباشند که آن‌ها‌را برای موقعیت متعدد مطلوب خیس می نماید. کلاً، ارتفاع اسکی بسیار اساسی میباشد که به آن‌ها امداد می نماید تا روی برف سوای فرورفتن قابل توجهی رمز بخورند.

فشار و تحمیل بر برف
برای فهم خوب روش کوشش یک اسکی، عالی میباشد که ارتباط در میان نیرو و مساحت سطح را فهم فرمایید. هرگاه نیرویی عمود بر سطحی اجرا گردد، مقدار معینی فشار وارد می‌نماید و فشار قادر است فارغ از تغییر تحول نیروی حقیقی ارتقا یا این که کاهش یابد. در شرایطی که مساحت سطح کوچکتر باشد، فشار بیشتر میباشد و بالعکس. با ورزش هایی مانند اسکی، سطح بیشتری از اسکی متبوع میباشد تا نیرو را به دست‌کم برسانید. زمانی که ما در اسکی هستیم در مقابل شیوه رفتن با کفش های بی آلایش، نیروی وارد بر برف به ترازو قابل توجهی کاهش می‌یابد.

یک چوب اسکی از چند بخش درست شده میباشد که تمامی مواقعی که اسم می‌بریم منجر ثابت این پاراگراف میگردند که “چرا چوب اسکی در برف فرو نمی رود؟”

۱-نوک(Nose or Tip) : این بخشی از چوب اسکی میباشد که در جلو قراردارد. به طبع چشم اید که‌این نقطه روی چوب اسکی به سمت بالا خمیده می‌گردد. این اذن می‌دهد تا هنگام کم شدن از کوه، بخش جلویی چوب اسکی روی برف به راحتی راز بخورد.

۲- دم(Tail) : همان گونه که انتظار دارید، این بخش پشت چوب اسکی میباشد و در مجموع، دم اسکی صاف خواهد بود، با این اکنون، پهنا نصیب ته چوب اسکی بسته به نوع اسکی می‌تواند گوناگون باشد. نصیب ته چوب اسکی همینطور می‌تواند منحنی به سمت بالا یا این که “راکر” داشته باشد.

۳-عرشه(The Deck) : همان گونه که در اسکیت پیروزی بخشی که پاهای خویش را به آن می بندید، عرشه یا این که مبنا نامیده می‌شود. این نیز قسمتی از چوب اسکی میباشد که بیشتر با برف در تماس میباشد.

۴- ( Camber) : زمانی از کنار به چوب اسکی نگاه می‌کنید، یک قوس در میانه میبینید و این کمبر میباشد. وقتی که فردی روی چوب اسکی میباشد، این قوس برف را فشرده و لمس می نماید و در عین درحال حاضر به توزیع یکنواخت وزن شما یاری می نماید.

در حالی که چوب اسکی‌ها برای لیزخوردن روی برف در لحاظ گرفته گردیده‌اند، هنوز هم احتمال فرورفتن اندکی ، در برف جدید وجود داراست. نوع خاصی از چوب اسکی وجود دارااست که به صورت خاص در لحاظ گرفته شد‌ه‌است تا به راحتی روی برف های پودری جدید مانور دهد. چوب اسکی پودری با خصوصیت هایی پیاده سازی شد‌ه‌است تا باور نتیجه ها خواهد شد که می‌توانید به راحتی از دربین برف پودری نو رمز بخورید. چوب اسکی های پودری پهن خیس از چوب اسکی های استاندارد با نوک های بزرگتر و انتهای میانگین تا بلندمرتبه می‌باشند. این چوب ها دارنده خمیدگی یار با راکر یا این که انحنای افزایشی در نوک و دم میباشند که اسکی روی برف قابل انعطاف و جدید را آسوده خیس می نماید. این آیتم به اسکی گشوده اذن میدهد تا حاشیه موثری داشته باشد که ثبات مایحتاج را آماده می نماید. همان طور که اینک میدانیم، هر چه مساحت سطح بزرگتر باشد، فشار بیشتری وارد می‌شود.چوب اسکی های پودری سطح عظیم تری دارا‌هستند، این به ماندن چوب اسکی در بالای برف امداد می نماید و خطر فرو رفتن را کاهش میدهد. چوب اسکی‌های پودری هنگامی موثر میباشند که در یک‌سری اینچ برف نو قرار بگیرند، با این درحال حاضر، مانند یک چوب اسکی ساده روی سطح های برفی طاقت فرسا‌خیس نمی‌چرخند. اشخاصی که مکرراً اسکی می‌نمایند ممکن میباشد روی یک چوب اسکی پودری سرمایه‌گذاری نمایند تا در صورتی مقدار متعددی برف نو وجود دارااست، تحت عنوان جایگزین استعمال نمایند.

چوب اسکی پودری
برای فرو نرفتن در برف نو چه کاری می‌توانید اجرا دهید؟
در‌پی نوشته‌علمی چرا چوب اسکی در برف فرو نمی رود؟ به شما می‌گوییم که چه کارهایی اعمال دهید تا در هنگام اسکی در برف نو و نکوبیده هم شل اسکی فرمائید. برف نو در مقایسه با برفی که در طول یکسری روز جمع شده میباشد، چگالی متعددی ندارد. به همین ادله میباشد که زمانی روی پودر برف جدید اسکی می کنید، ممکن میباشد در برف یه خرده فرو روید. در شرایطی که در برف جدید به اسکی میروید، البته هیچ چوب اسکی پودری ندارید، کارهایی وجود دارااست که می‌توانید برای شایسته ترین تجارب اسکی ایفا دهید. هنوز هم می‌توانید یک مسافرت اسکی شادی بخش فارغ از چوب اسکی پودری داشته باشید.

وزن خویش را متعادل فرمایید: این شاید مهم ترین چیزی میباشد که می بایست هنگام اسکی در برف نو به خیال و خاطر بسپارید. با متعادل نگه داشتن وزن خویش، کمتر در پودر نو فرو خواهید رفت.
سوای چرخش تند و سریع اسکی فرمائید: شما نباید تلاش نمائید چرخش های تیز را دربرف پودری عمیق اجرا دهید. کوشش نمایید چرخش های قابل انعطاف و پهناور تولید فرمایید.
موضع باریکی داشته باشید: با نگه داشتن یک موضع باریک، به صاف نگه داشتن اسکی خویش در پایین پا یاری میکنید و به پرهیز از لیز تناول کردن چوب اسکی به سمت برف نو یاری می‌کنید.
از پاهای خویش به کار گیری فرمایید: به کارگیری از پاها برای ساخت‌و‌ساز چرخش و جنبش به در دست گرفتن تکان شما امداد می نماید. هرچه در اختیار گرفتن بیشتری داشته باشید، اسکی روی برف پودری نو سهل وآسان خیس خواهد بود.
چوب اسکی پودری
در مجموع،چوب اسکی ها معمولاً در برف نو زیاد پیست های اسکی فرو نمی فرایند. هر ساله اشخاص متعددی می‌باشند که سوای ایراد در برف های نو اسکی می نمایند. به جهت توزیع وزن در زمان اسکی، نباید فرورفتگی قابل توجهی را تجارب نمایید. ممکن میباشد متوجه گردید که اسکی در برف نو پاره ای دشوار خیس میباشد، به خصوص در شرایطی‌که یک‌سری اینچ یا این که بیشتر باشد. با این درحال حاضر، در صورتی‌که شخصی می‌باشید که مکرراً اسکی می کنید، ممکن میباشد روی یک جفت چوب اسکی پودری سرمایه‌گذاری نمایید که در شکل وجود یکسری اینچ برف جدید در محل اسکی، می توانید از آن به کار گیری فرمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.