خطرات ورزشی اسکی کدامند؟

تفریحات تهران را بشناسید و ارزان بخرید

خطرات ورزشی اسکی کدامند؟

۱۱ بازديد
مهم ترین جراحت های حین اسکی عبارتند از:

ضربه به راز
ضربه به راز معمولا بدنبال زمین میل کردن و یا این که اصابت بی واسطه شیء به رمز تولید می‌گردد. ضربات وارده به راز یک کدام از خطرناکترین جراحت های ورزشی بوده و ۲۰-۱۰ درصد مجموع تعدی های حین اسکی را مشمول می‌شوند. ضربه به راز قادر است موجب جراحت های زیادی خواهد شد.

آسیب های راز و شکل، شکستگی های جمجمه، خون‌ریزی های مغزی و کانکاشن concussion به عنوان مثال زخم های وارده به رمز بدنبال ضربه به آن می‌باشند. کانکاشن آسیبی میباشد که به انگیزه تکان شدید مغز باطن جمجمه ساخت میگردد. در صورتی کانکاشن خفیف باشد فرد مبتلا عدم تعادل، گیجی و مشکل خاطر می‌شود.

در حالات شدید کانکاشن قادر است موجب سردرد، سفتی گردن، گیجی، تاری روئت کرد و حتی کاهش سحطح هوشیاری شود. به کار گیری از کلاه ایمنی و استعمال از مسیرهایی که متناسب با سطح مهارت اسکی گشوده میباشد می تواند از شدت این بلاها بکاهد.


جراحت شست
شایعترین جراحت نوعی کشیدگی رباط در کامل متاکارپوفالانژیال شست میباشد که به آن gamekeepers’ thumb می گویند. این زخم به انگیزه کشیدگی بیشتراز حد و یا این که پاره‌گی یکی رباط های جانبی این کامل شست دست ساخت‌و‌ساز می‌شود.

زخم رباط های زانو
جراحت های زانو ۴۰-۳۰ درصد تک تک صدمات بدنی حین اسکی را دربرمیگیرد. شایعترین آنان، زخم رباط جانبی داخلی زانو میباشد که معمولا به انگیزه کشیده شدن ساق به طرف بیرون تن تولید میگردد.

زخم رباط صلیبی قدامی زانو هم می‌تواند به انگیزه بغرنج شدن زانو ساخت خواهد شد. پرش، فرود آندن روی زمین، گشوده شدن پاها از هم، واکنش به اسکی گشوده دیگر و حتی زمین تناول کردن قادر است موجب این بلاها خواهد شد.


پاره‌گی منیسک
پیچش و چرخش ناگهانی یک زانوی خم گردیده می تواند موجب پاره شدن منیسک زانو گردد. این پاره گی معمولا با حس یک صدا میباشد و بدنبال آن زانو دردناک وسپس متورم می‌شود.


اشتباهات کامل پاتلوفمورال
کامل پاتلوفمورال به عبارتی کامل فی مابین کشکک و زانو میباشد. به انگیزه اینکه در اسکی زانو بیشتر در موقعیت خم قرار می گیرد فشار متعددی به سطح مفصلی پشت کشکک وارد می‌شود. این فشار می تواند موجب بروز دردهای این کامل به انگیزه کندورمالاسی کشکک خواهد شد.


دررفتگی زانو
دررفتگی های زانو در اسکی قادر است بصورت دررفتگی کشکک و یا این که دررفتگی کامل مهم زانو ساخت و ساز خواهد شد. دررفتگی زانو جراحت بسیار شدیدی میباشد و هنگامی ساخت‌و‌ساز می شود که اکثر رباط های محیط و درون زانو به طور کامل پاره گردیده و زانو پایداری خویش را بطور بی نقص از دست می دهد.


کمردرد
کمردرد در اسکی گشوده های مبتدی و تازه کار به‌این انگیزه ساخت و ساز می‌شود که درین ورزش کمرمعمولا در موقعیت خم به جلو میباشد. ضعف ماهیچه ها ردیف مهره و شکم از کارداران بستر ساز کمردرد میباشد.

جراحت های ردیف مهره
این بلاها معمولا در دیگر ورزش ها کمتر چشم می‌شوند اما در اسکی به انگیزه سرعت زیاد و غیر قابل در نظر گرفتن بودن فضا این بلاها چشم می شوند. جراحت های ردیف مهره می‌توانند بدنبال زمین تناول کردن و یا این که اصابت به عوارض محیطی ساخت‌و‌ساز شوند. مهم ترین زخم های ردیف مهره شکستگی های آن میباشد. شکستگی های شدید می‌توانند موجب جراحت نخاع شوند

جراحت های کتف
کتف از محل های شایع زخم در اسکی میباشد شایعترین خلل کتف در اسکی زخم روتاتور کاف میباشد. این بلاها می توانند بصورت التهاب تاندون مشترک روتاتور کاف و بروز علائم ایمپینجمنت باشند و یا این که بر تاثیر شدت ضربه پاره‌گی روتاتور کاف ساخت و ساز خواهد شد.

دررفتگی کتف
دررفتگی کتف معمولا به انگیزه زمین میل کردن یا این که تصادمات شدید ساخت می‌شود. جنبش شدید و ناگهانی اندام فوقانی به پشت و بالا قادر است موجب دررفتگی کتف خواهد شد. کتف دررفته بشدت دردناک گردیده و صورت ظاهری آن عوض می شود.

شکستگی
نسبتاً هر نوع شکستگی می‌تواند در اسکی ساخت‌و‌ساز گردد. یکی شایعترین شکستگی ها در اسکی شکستگی استخوان ترقوه میباشد.

جراحت ورزشی اسکی

چه گونه میتوان از بروز زخم در اسکی پیشگیری کرد
اسکی از ورزش های لبریز زخم میباشد. سرعت زیاد و غیر قابل در نظر گرفتن بودن مسیر تکان از عواملی میباشد که احتمال زخم های ورزشی در اسکی را زیاد میکند. مانند هر ورزش دیگر داشتن بدنی مهیا مهم‌ترین اصل در پیشگیری از زخم های ورزشی میباشد.

اعمال نرمش های کششی و تقویت عضله‌ها تن، ارتقاء مهارت های ورزشی و به کار گیری از وسایل ورزشی استاندارد و وسایل ایمنی و تعیین مسیر اسکی متناسب با واحد سنجش مهارت اسکی گشوده مثلا مهم ترین اصول پیشگیری از زخم های ورزشی در اسکی میباشد.

بخش اعظمی از این بلاها در ساعت ها آخری روز که عموم خسته می‌باشند ساخت می‌گردد. آن ها درین ساعتها می‌خواهند از واپسین لحظات روز به کار گیری نمایند و به دور آخرشان را هم بروند و اینجاست که خطر در کمین میباشد. در مواقعی که تن ورزش کار در وضعیت قابل قبولی باشد اما شم خستگی میکند یا این که درد داراست بایستی ورزش را متوقف نماید. در این حالت احتمال بروز جراحت معدود می‌گردد.

برای معدود کردن احتمال جراحت های ورزشی در طول اعمال ورزش های زمستانی به موارد ذیل اعتنا نمائید:

هیچ گاه فقط ورزش نکنید
پیش از استارت ورزش مطمئن باشید تن شما راز هیبت میباشد
پیش از آغاز قطعا تن خویش را گرم نمائید
مسلما از وسایل مطلوب مثل کلاه ایمنی و عینک و دستکش مطلوب به کار گیری نمایید
مطلقا در اختیار گرفتن فرمائید وسایل شما تندرست میباشد
خرقه های شما بایستی یک‌سری لایه باشند بطوریکه شما‌را گرم و کم آب نگه داشته و از باد حفظ نمایند. تعدادی لایه باشند تا بتوانید مقدار آن‌ها‌را برحسب حالت گوشه و کنار کم و بیش نمایید
از قواعد ورزش تاسی فرمایید
خاطر بگیرید که چه‌گونه در موقع بایستگی بطور اصولی و در دست گرفتن گردیده زمین بخورید
به هواشناسی در زمینه‌ی کاهش رتبه حرارت و یا این که ورزش گردباد در ساعت‌ها پیش رو دقت نمایید
درصورتی که سوز و سرما زده گردیده اید سریعا به پناهگاه بروید. مطمئن باشید ملازمان شما می دانند در موقع خطر چه‌گونه بایستی به هم امداد نمایند
گذشته و در زمان و بعداز ورزش آب زیاد بنوشید
هنگامی خسته می باشید یا این که درد دارید ورزش نکنید.

اگر قصد دارید به بهترین پیست های اسکی ایران مانند پیست اسکی دیزین یا دربندسر برای اسکی بروید میتوانید بلیط خود را از سایت های تخفیف گروهی بخرید تا با قیمت ارزان تر اسکی کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.