کفش اسکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تفریحات تهران را بشناسید و ارزان بخرید

کفش اسکی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

۹ بازديد
برای اینکه بتوانید در پیستهای اسکی گوناگون سوای اینکه نگران پاهای خویش باشید، اسکی فرمایید، تعیین و خرید چکمه های اسکی یک مسئله حیاتی میباشد. شاید در برخی از ورزشها بتوان برای مقطع کوتاهی فارغ از کفش مطلوب آن ورزش، به کار پرداخت البته موضوع اسکی متعدد میباشد و می بایست در به عبارتی توشه او‌لین که قصد اسکی در پیست اسکی دربندسر را دارید، کفش منحصربه‌فرد آن را خریداری نمائید. چکمه های اسکی شما بایستی ریلکس باشند و نگهبانی کافی از شما داشته باشند. تناسب و تلاش مهم‌ترین برهان در گزینش کفش اسکی میباشد. چکمه های متنوعی را آزمون فرمائید کفشی را که شایسته ترین میباشد را خرید فرمائید. در‌این نوشته ی علمی، برای یاری به شما در تعیین چکمه اسکی مطلوب مندرج میباشد.
خصوصیت های بوت اسکی
برای یافتن کفش، بوت یا این که چکمه های اسکی لازم خویش، می بایست فاکتورهایی مانند اندازه، انعطاف پذیری، صورت قالب و دکمه و همینطور بقیه خصوصیات مانند راحتی رویکرد رفتن با آن را در حیث بگیرید.


انعطاف پذیری یا این که سفتی کفش اسکی
دلیل اصلی دیگری که بایستی در تعیین چکمه های اسکی در لحاظ بگیرید، انعطاف پذیری یا این که سفتی چکمه میباشد. شاخص انعطاف پذیری در مقیاس 60 تا 150 اندازه گیری می‌شود. اینکه کفش اسکی شما چقدر انعطاف پذیر باشد به بضاعت و توان و صورت تن اسکی گشوده مرتبط میباشد. هرچه سطح فنی اسکی گشوده فراتر باشد، نصیب عقب کفش اسکی می بایست محکم و مشقت بار خیس باشد تا قابلیت جابجایی انرژی کارآمدتر از پاها به اسکی گشوده آماده گردد. اسکی بازان با جثه بزرگتر نیاز به انعطاف پذیری دشوار تری دارا هستند. در پایین انعطاف پذیری متعدد کفش های اسکی گفته شده میباشد.

سطح مبتدی و تازه کار: در باب اسکی بازان مبتدی و تازه کار، شاخص انعطاف پذیری برای مردان در میان 60 تا 90 و برای زنان در میان 60 تا 70 میباشد.
سطح میانگین: راجع به اسکی بازان میانگین، شاخص انعطاف پذیری برای مردان فی مابین 90 تا 110 و برای زنان فی مابین 70 تا 90 انعطاف پذیر میباشد
سطح توسعه یافته: درخصوص اسکی بازان توسعه یافته، شاخص انعطاف پذیری برای مردان 110 و فراتر و برای زنان 90 و فراتر میباشد.
سطح حرفه‌ای: دشوارترین چکمه های اسکی منحصربه‌فرد اسکی بازان متخصص است و انعطاف پذیری آن ها میان 140 تا 150 میباشد.
شاخص انعطاف پذیری، یک استاندارد قانونی وجود ندارد، به این ترتیب در عدد رنج کفش دربین برند های متفاوت، تفاوت مشاهده میشود. چنانچه می‌خواهید کفش اسکی شما، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، می‌توانید مشقت چکمه های اسکی خویش را با وارفته کردن سد بالا تهیه و تنظیم نمائید.

ارتفاع کفش اسکی
اندازه بوت اسکی با سانتی متر اندازه گیری می‌گردد. برخلاف کفش های ساده، چکمه های اسکی بایستی دقیقاً متناسب با پای اسکی گشوده باشند. تقریب زده می‌گردد که 75٪ از اسکی بازان چکمه هایی را گزینش نمایند که دو اندازه بزرگتر از سایز پای کفش ساده شخص میباشد.

روش ی اندازه گیری پای خویش
یک تکه برگه به دیوار بگذارید.
پای خویش را از پاشنه روی این قطعه صفحه قرار دهید.
همین فعالیت را با پای دیگر ایفا دهید
نکته مثبت کفش های اسکی این میباشد که در نیم سایز جانور میباشد. در صورتیکه بعداز اندازه گیری پای خویش متوجه شدید که اندازه پای شما، فی مابین دو اندازه قرار گرفت، کفش اسکی با نصف اندازه را تعیین فرمائید.

پهنا کفش اسکی
از پهنا چکمه اسکی تحت عنوان “LAST” حافظه می گردد. شما می بایست با پیش گویی پهنا پا و سطح اعتنا مورد نیاز هنگام اسکی، پهنا کفش اسکی خویش را تعیین نمائید:
92 میلی متر: برای پاهای بسیار باریک.
96-98 میلی متر: برای پاهای باریک
100 میلی متر: برای پاهای میانگین ( مطلوب بیشتر اسکی بازان)
102 میلی متر: برای پاهای پهن و تعالی.
104 میلی متر: برای پاهای بسیار پهن.
چکمه ای را گزینش فرمائید که پهنا آن مطلوب شما باشد و ریلکس باشد. در شرایطی‌که اعتنا برای شما اصلی میباشد، چکمه های باریک تری را تعیین فرمائید. چکمه های اسکی که بیش تر از حد پهن باشند، از پای شما هواخواهی نمی‌کنند و در اختیار گرفتن اسکی های شما دشوارتر خواهد بود.
گزینش یک بوت متناسب با پای خویش (مردانه یا این که زنانه، اندازه و پهنا) اولی مرحله ضروری در جستجوی یک جفت چکمه اسکی ایده آل میباشد. در صورتی‌که اسکی را تحت عنوان یک فعالیت دائمی دنبال میکنید، می بایست طیف وسیعی از چکمه های متناسب با نوع اسکی خویش را گزینش نمائید چون اسکی گونه های مختلفی دارااست و همینطور زمین های اسکی متنوعی هم مو جود میباشد. شرایط اشخاصی که در زمین های گوناگون اسکی می نمایند یکسان نخواهد بود و هر زمین، امکانات خاص خویش را دارااست.

خصوصیت های کفش اسکی
اساسی وجود ندارد که چه نوع اسکی اعمال می دهید، در هر جفت چکمه باکیفیت درپی خصوصیات و مزایای پایین باشید.

به پا و مچ پا تمرکز نمائید تا کفش متناسبی را پیدا نمایید. چکمه وا رفته به معنای در اختیار گرفتن کمتر ، لذت کمتر و ایمنی کمتر میباشد.
خویش را در اکنون اسکی در برف عمیق تصویر نمایید و مطمئن گردید که کفش اسکی به نحوی پیاده سازی گردیده است که برف به باطن آن فرو نرود.
چکمه هایی وجود دارااست که تمرکز آنان بر راحتی و گرما میباشد، این کفش ها، منحصربه‌فرد اسکی بازانی میباشد که به سوز‌و‌سرما حساس می باشند.
شما با چکمه های خویش تنها اسکی نخواهید کرد بلکه با یک مقدار شیوه رفتن، ایستادن و میل کردن یک آب میوه وجود دارااست. چکمه های شما می بایست هنگام اسکی سعی قابل قبولی داشته باشند و هنگام خط مش رفتن هنوز شل باشند.
چکمه های زنانه ، مردانه و کودک گانه چه تفاوتی دارااست؟
چکمه های اسکی مردانه و زنانه از لحاظ ارگونومی متناسب با تفاوت هیبت تن، به خصوص در اندازه پا میباشد. پاهای زنان به صورت کلی کوچکتر از مردان میباشد. همینطور خانم ها بیشتر به سوزوسرما حساس میباشند و بدین ترتیب بیشتر در معرض خطاها گردش خون و رجوع و برگشت وریدی می‌باشند ، به همین برهان میباشد که BOSCH های بوت روی خطوط زنان کلاً گرمتر میباشند. چکمه اختصاصی زنان باریک خیس پیاده سازی وساخته می گردند. چکمه های زنانه نیز به صورت معمول اندکی انعطاف پذیری کمتری دارا هستند تا عالی با نوع تن زنان مطابقت و همخوانی داشته باشد. به خاطر داشته باشید، سفتی معدود کفش اسکی نیز به معنای کاهش وزن و ارتقا راحتی آن میباشد.
چکمه های خردسالان و نوجوان ها حتی دارنده انعطاف پذیری کمتری نیز می باشند که وزن کفش را با صرفه خیس می نمایند. مثلا RC4 10 Junior Thermoshape که یک کفش اسکی برای خردسال ها میباشد، دارنده شاخص انعطاف پذیری 10 میباشد. برای بزرگسالان توانمند خیس و بزرگتر، بوت اسکی مانند RC4 60 junior Thermoshape دارنده جایگاه انعطاف پذیری تا 70 میباشد.

چکمه اسکی آزاد
در حالتی‌که سطح فنی خیر و خوبی دارید و به صورت آراسته در دامنه های به هم ریخته و نامنظم اسکی می‌کنید، چکمه های آزاد را با انعطاف پذیری بالا (حدود 100 تا 120) و پهنا بوت میانگین ​​100 میلی متر گزینش فرمائید. برای سهولت در رویکرد رفتن کفش های freeride خاصی وجود دارااست مانند کفش freeride با کف لاستیکی. اسکی بازانی که از freetour استعمال می نمایند پیش از اسکی تحت از کوه برای ترفیع کوتاه بازه استعمال می نمایند. این اسکی بازان بایستی برای کوهنوردی به‌دنبال چکمه های مدل وزن باشند که در شیب تند رو به تحت نیز همت نیکی داشته باشند.

تور اسکی
در تورهای اسکی، یک ورزش کار می بایست هم کوهنوردی و هم اسکی نماید. کوهنوردی با یاری پوستهایی که در ذیل کفش اسکی اثبات گردیده اند و بندهای پاشنه آزاد که روش رفتن را سهل خیس می نمایند، جاری ساختن می گردد. چکمه های اسکی مدل و بسیار انعطاف پذیر می بایست در تور استعمال شوند. استعمال از درزهای فلزی به صورت وسیع ای در‌این بوت ها ترویج یافته میباشد و سازش این درزها با اتصالات ضروری میباشد. در اسکی آزاد هم اسکی گشوده پریدن های متعددی جاری ساختن میدهد. اولی چیزی که اسکی بازان آزاد پیرو آن می‌باشند، چکمه ای انعطاف پذیر با بالشتک در پاشنه میباشد که فرود اسکی گشوده بعد از پریدن را شل خیس می نماید. پهنا میانگین ​​در بخش قوزک پای شما می بایست 100 میلی متر باشد که راحتی و اعتنا را با هم آماده می نماید.

چکمه های تلمارک(TELEMARK)
چکمه های تلمارک منحصر به فرد این ورزش میباشد، چکمه های تلمارک به جهت انعطاف پذیری بالا، در اندازه های نیم سایز بزرگتر از چکمه های اسکی آلپاین تعیین می‌شوند. این نوع کفش اسکی در پیچ ها بسیار بهتر شغل می نماید. عاقبت که چکمه های اسکی مطلوب را پیدا کردید برای اینکه ریلکس خیس از آنها اسنفاده نمائید مطلقا جوراب اسکی مطلوب داشته باشید. آستر و زیره کفش اسکی هم در راحتی پای شما تاثیرگذار میباشد. آستر حرارتی قابل هیبت دادن، به هنگام گرم شدن با هیبت پای شما سازگار می گردد و همینطور میتوانید زیره داخلی مهم کفش اسکی را با یک زیره سفارشی که متناسب با پاهای شما نصب میشود، جایگزین نمایید.

در انتها، اتصالات بوت یا این که کش اسکی را هم در خرید کفش اسکی در حیث بگیرید. این اتصالات به شما این قابلیت را میدهد تا با بزرگتر کردن کفش در حوالی نقاطی از کفش که به پای شما فشار وارد می نماید و سبب اندوه شما میشود، چکمه های اسکی را متناسب پای خویش نمائید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.